Buktikan Kuasa Mahasiswa!!

Buktikan Kuasa Mahasiswa!!

Islam Memimpin Mahasiswa

Islam Memimpin Mahasiswa

Saturday, January 10, 2009

Sedikit Fakta Kekejaman Yahudi




Assalamualaikum..Gambar yang menyayat hati.MasyaAllah,satu demi satu nyawa kanak-kanak yang melayang.Hingga kini..kita di sini hanya boleh melihat??Allahukhbar!Ya Rabb,selamatkan umat Islam di Palestin.AF ada sedikit perkongsiaan mengenai kekejaman yahudi.Mari kita baca dan menghayati setiap saat dan waktu yang telah berlalu..

13 Disember 1947- Sebuah perkampungan orang Islam Palestin,Yehida berhampiran Tekva (penempatan pertama Zionis yang dibina pada 1878) diserang. Sekumpulan Yahudi yang menyamar sebagai tentera peronda British telah melepaskan tembakan dan mengebom rumah penduduk perkampungan itu.

1 Januari 1948-kira-kira 200 pelampau Yahudi bersenjata mesingan dan bom tangan menceroboh kampung AlSheikh(5 km di Tenggara Haifa) lalu membunuh wanita dan kanak-kanak.

9-10 april 1948 - Dalam Operation Unity,pengganas Haganah.Irgun dan Stern bersatu mengepung kampung Deir Yassin selama dua hari.Dalam tempoh itu 250 orang Arab dibunuh dan dengan kejam wanitanya dirogol. Seramai 25 orang wanita hamil dibelah perutnya dan bayi mereka disembelih,52 kanak-kanak dikudungkan kaki dan tangan.

11 Julai 1948- Batalion ke 89 komando Yahudi yang diketuai Moshe Dayan menawarkan pengampunan kepada penduduk Islam Lyadd dan Ramle setelah berjaya menawan perkampungan tersebut. Seramai 100 menerima itu berkumpul di Masjid Dahmash seperti yang dijanjikan.Namun malang, perlindungan yang diharapkan rupanya bala yang tiba,mereka semua mati.

15-18 September 1982- Seramai 3000 kanak-kanak dan wanita Palestin disembeelih di Khemah di Sabra dan Shatila di Lebanon.Ketua tukang sembelih itu ialah Ariel Sharon,Perdana Menteri Israel sekarang(sewaktu rencana ini ditulis).

MasyaAllah..

No comments: