Buktikan Kuasa Mahasiswa!!

Buktikan Kuasa Mahasiswa!!

Islam Memimpin Mahasiswa

Islam Memimpin Mahasiswa

Tuesday, May 19, 2009


Dapatkan Mesej Bergambar di Sini



Assalamualaikum...rakan sekalian sedar tak sedar kita telah meningkat dewasa.Betul kan, kalau difikir kembali betapa susahnya ibu dan ayah kita membesarkan kita.Tetapi sempena hari ibu ni, sahabat sekalian ada tak ucapkan selamat hari ibu kepada ibu-ibu sekalian.Kalau yang sudah tu, alhamdulillah.

Happy mother day, bukan hanya satu perkataan atau perayaan, tetapi ia mengandungi makna tersendiri.Hari ibu,siapa tak ingat hari ibu..Ibu kita lah yang mengandungkan, melahirkan menyusukan dan mendidik kita dari kaki yang hanya besar ibu jari sehinggakan kaki kita sebesar kaki gajah.

MAMA..
anakanda masih memerlukan petunjuk,
ke jalan kebahagiaan,
dunia dan akhirat,
setia mengajar erti kekuatan,
restu dan doa mama iringkan,
terima kasih atas segalanya,
jasa mama akan anakanda kenang,
Kerana engkau adalah IBUKU..

Inilah pengorbanan seorang ibu kepada anaknya, tak ternilai dek dibayar wang, dan tak terkira apabila dihitung jari..Bagaimana sebenarnya ibu kita mahu sebagai balasan..
Ibu-ibu kita tak minta dibalas wang tetapi kita perlulah membalasnya dengan kasih sayang kita, kejayaan kita ,hormatnya kita kepada mereka dan berjayanya mereka melahirkan anak-anak yang soleh dan solehah,itulah impian mereka.

Seringkali kita berdoa selepas solat kan, " YA ALLAH AMPUNILAH SEGALA DOSAKU DAN DOSA KEDUA IBU BAPAKU.KASIHANILAH MEREKA SEBAGAIMANA MEREKA MENGASIHIKU SEJAK KECIL LAGI " Kita perlulah terus berdoa untuk mereka.

"Permata yang berharga lahir dari sebuah kaca yang digilap 'dalaman' bukan hanya 'luaran' sahaja " Begitulah ibarat ibu yang mendidik kita..

Waallahua'lam...SElamat Hari Ibu..

No comments: